04 Máj 2016

FCA sa účastní jubilejného stého ročníka legendárnej Targo Florio

 

Značky Fiat, Alfa Romeo a Abarth sa zúčastnia prestížneho stého ročníka slávneho sicílskeho závodu klasických automobilov. Alfa Romeo a Abarth sú tiež hlavnými sponzormi Targy Florio, čo demonštruje osobitnú pozornosť venovanú svetu historických vozidiel a akciám, ktoré upevňujú športovú tradíciu svojich značiek.

 

Od 5. do 8. mája prebehne na Sicílii 100. ročník legendárnej Targy Florio, najstaršieho závodu automobilov na svete. Závod bol pôvodne financovaný a organizovaný palermským magnátom Vincenzom Floriom za účelom „praktického a presného posúdenia cestovného vozidla" a prebiehal v rôznych podobách od roku 1906. Organizuje ho autoklub AC Palermo v spolupráci s talianskym automotoklubom. V rámci jednej akcie prebiehajú hneď štyri súťaže: Targa Florio Rally, Targa Florio Historic Rally, Targa Florio Classic a Targa Florio Historic Speed.

 

Alfa Romeo

Alfa Romeo napísala jednu z najkrajších kapitol svojej športovej histórie práve na Targa Florio, a to tým, že zaznamenala 10 absolútnych víťazstiev, 3 druhé miesta, 7 tretích miest, a 10 najrýchlejších kôl. Tieto mimoriadne úspechy boli dosiahnuté v dvoch rekordoch: po sebe idúcimi vítazstvami (6 víťazstiev v rokoch 1930 až 1935) a potom dvojitými. Mnoho z týchto víťazstiev dosiahli klasické vozy Giulia GTA, Giulietta SZ, Giulia TZ a TZ2.

 

Značka Alfa Romeo sa zúčastní súťaže Targa Florio Classic, historickej rally v pravidelnosti jazdy, ktorá povedie cez charakteristické miesta Sicílie, a to s dvoma nádhernými modelmi z historického múzea Alfy Romeo v Arese nazývaného „La macchina del tempo". Giulietta SZ z roku 1960 (4 valce, objem 1290 cm3, výkon 100 k), ktorá patrí do druhej generácie, bola charakteristická tzv. kammovou zadnou časťou. Vďaka vysokej aerodynamickej účinnosti dosahovalo vozidlo rýchlosti 200 km/h. Giulia Sprint Speciale z roku 1963 (4 valce, objem 1570 cm3, výkon 112 k) predstavuje technologickú evolúciu Giulietty SS, je to kupé s oblými a veľmi osobitými tvarmi navrhnutými presláveným Scaglionom. Giulia Sprint Speciale mala aerodynamické línie odvodené od vtedajších lietadiel a vyvinuté pozorovaním prúdenia vzduchu pomocou vlnených prúžkov na karosérii automobilu v plnej rýchlosti na diaľnici Turín-Milán.

 

Štvorica modelov zúčastňujúcich sa pretekov Targa Florio Historic Speed ​​pochádza takisto z oficiálnej kolekcie Alfy Romeo. Tento závod predstavuje akési dynamické prehliadkové mólo, na ktorom sa predvedú vodiči aj vozidla. Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport z roku 1928 (radový šesťvalec s kompresorom s objemom 1487 cm3 a výkonom 76 k) je prvým modelom dlhej dynastie šesťvalcov éry Jano, ktoré Alfe Romeo zaistili 11 víťazstiev na Mille Miglia. Giuseppe Campari získal na Targa Florio ročníka 1928 druhé miesto v absolútnom poradí a prvé miesto vo svojej triede. Alfa Romeo 33/2 Daytona z roku 1968 (motor V8, 1995 cm3, 270 k) je dvojlitrový pretekársky prototyp, ktorý ovládol vytrvalostné preteky a časovky svojej doby a zaistil si rovnako víťazstvo v triede na Targa Florio ročníka 1968. Alfa Romeo 33 TT 12 z roku 1975 (12válec, 2995 cm3, 500 k) zvíťazila v šampionáte značiek v roku 1975 a tiež na Targa Florio počas magickej sezóny s jazdcami Merzario (najlepší jazdec vozidla 33 TT 12) a Vaccarella (ikona Targy Florio). Trojica vozidiel bude riadená Jochenom Massom, Andreou De Adamichem a Arturom Merzariom, tromi legendami medzinárodného motoristického športu, ktoré dosiahli za volantmi vozidiel Alfa Romeo rad dôležitých víťazstiev. Súťaž Targa Florio Historic Speed ​​doplní model Alfa Romeo 750 Competizione z roku 1955 (radový 4valec, 1488 cm3, 145 k). Jedná sa o pretekársky spider vyrobený iba v jedinom kompletnom prevedení. Jeho motor pochádza z Giulietty a za dizajnom stojí preslávený Boano.

 

Posledný vzácny automobil z múzea Alfy Romeo bude vystavený počas slávnostného večera 5. mája vo vile Chiaramonte Bordonaro. Jedná sa o legendárny automobil RL TF z roku 1923, s ktorým Ugo Sivocci získal prvé z 10 víťazstiev Alfy Romeo na Targa Florio. Išlo o veľmi napínavý závod: za volantom modelu RL, ktorý bol na počesť tohto víťazstva premenovaný na RL TF, ušiel Sivocci 432 km okruhu Madonia (4 kola, 108 km každé) priemernou rýchlosťou 59,04 km/h, čo bola na onú ​​dobu skutočne fascinujúca rýchlosť, zvlášť s ohľadom na nebezpečenstvo a náročnosť trasy. Sivocci ozdobil boky vozidla symbolom šťastia, teda zeleným štvorlístkom a odštartoval tým históriu legendárneho symbolu Alfy Romeo. Táto história pokračuje aj dnes po 90 rokoch s novým modelom Giulia Quadrifoglio, ktorý bude vystavený hneď vedľa slávneho modelu RL TF.

 

Počas Targy Florio sa na niekoľkých miestach v oblasti Palerma predstavia najnovšie modely značky: podmanivá Giulia Quadrifoglio, nová Giulietta a nové MiTo, ktoré prešli nedávno modernizáciou a môžu sa pochváliť silnou štylistickou spriaznenosťou s Giuliou. Jedná sa najmä o prednú časť vozidla s novou maskou chladiča v tvare legendárneho trojlístka, ktorý je zrejme najľahšie rozpoznateľným znakom v automobilovom priemysle. Tiež nápisy Giulietta a MiTo pripomínajú svojím štýlom Giuliu, rovnako ako modernizované logo Alfa Romeo.

 

Abarth

Prestížneho 100. ročníka Targa Florio sa v úlohe hlavného sponzora zúčastňuje tiež značka Abarth. V tomto závode sa môže pochváliť radom úspechov vrátane víťazstiev vo svojej triede dosiahnutých modelmi 1000 SP, agilnými športovými vozidlami, ktoré sa vždy dokázali ľahko pretiahnuť okruhom Madonia a modelmi 124 Rally zo 70. rokov.

V čase, keď sa Targa Florio transformovala z rýchlostného závodu do rally, získal Abarth niekoľko absolútnych víťazstiev: dva s Abarthom 131 Rally v roku 1979 s Adarticem Vudafierim a v roku 1980 s Mariom Pasettim, dva s Fiatom Punto Super 1600 (v roku 2003 a 2004) s jazdcom Paolom Andreuccim, ktorý zvíťazil aj v roku 2006, a to s vozidlom Abarth Grande Punto S2000. Rovnaký model prešiel ako prvý cieľovou čiarou v roku 2009 z Lucom Rossettim. Celkom si Abarth pripísal deväť absolútnych víťazstiev. Okrem toho v závode vyhrávali aj Lancia Raly, Lancia Delta S4 a Integrale, teda vozidlá vyvinuté inžiniermi značky Abarth.

 

V súlade s touto tradíciou si Abarth nemôže nechať ujsť Targu Florio ako súčasť šampionátu Italian Rally Championship a závod Historic Rally, ktorý sa započítava do šampionátu talianskych historických vozidiel. Závod otvoria tri nové modely so škorpiónom v znaku: Abarth 124, Abarth 595 Competizione a Abarth 695 biposto.

6. mája sa v úlohe čestného predjazdca zúčastní štartu a nočnej rýchlostné skúšky ojedinelý model Fiat 124 Abarth Rally Gr. 4 (1975) pochádzajúci z historickej zbierky spoločnosti. Vozidlo sa zúčastní pretekov s posádkou Verino/Rossetti, ktorá v roku 1975 zvíťazila v európskom šampionáte v rally. V sobotu 8. mája sa Fiat 124 Abarth Rally Gr. 4 zúčastní aj závodu Targa Florio Historic Speed.

 

Pri tejto príležitosti sa verejnosť dozvie podrobnosti o projekte Abarth Classiche, bude sa môcť zaregistrovať v komunite The Scorpionship a tiež sa bližšie zoznámiť s novým Abarthom 124. Tento nový model bol navrhnutý tak, aby uspokojil aj tých najnáročnejších vodičov túžiacich po mimoriadnom potešení z jazdy. Nový model je vybavený pohonom zadných kolies, dômyselným zavesením kolies a štvorvalcom 1.4 MultiAir Turbo s výkonom 170 k, ktorý je spojený so šesťstupňovou manuálnou alebo šesťstupňovou automatickou sekvenčnou prevodovkou Sequenziale Sportivo s radením páčkami pod volantom. Prvých 2500 vozidiel exkluzívnej limitovanej edície postavených v dielňach Officine Abarth je možné objednávať v celej Európe za cenu 40 000 eur. Vozidlo bude k dispozícii na vybraných trhoch od septembra.

 

Spojenie histórie a túžby po technickej evolúcii je neoddeliteľnou súčasťou DNA značky Abarth, čo dokonale vyjadruje aj nová ambiciózna iniciatíva Abarth Classiche. Tento projekt sa predstavil v novembri v turínskych dielňach Officine Abarth v Mirafiori a zahŕňa rad aktivít, počnúc registrom vozidiel Abarth a končiac službami reštaurovania historických modelov. Medzi ďalšie činnosti bude patriť organizovanie výstav, akcií, stretnutí a závodov.

Podľa očakávaní vzbudil nový program Abarth Classiche veľký ohlas a už v začiatku svojej činnosti zaznamenal veľký úspech. Počas krátkej doby má za sebou rad certifikácií a jeho rezervačný zoznam sa neustále predlžuje. Súlad medzi súčasnými a historickými modelmi, ktoré počas svojej doby zaznamenali rad motoristických rekordov, patrí medzi tajomstvo obchodného úspechu značky Abarth. Viac informácií nájdete na nových internetových stránkach http://www.abarthclassiche.com.

 

Čo sa týka digitálnych aktivít, 1. marca začal svoju činnosť klub The Scorpionship. Ide o jedinú oficiálnu komunitu vlastníkov, zberateľov a nadšencov značky Abarth. Jej členom sa môže stať ktokoľvek, stačí vyplniť príslušný registračný formulár na internetových stránkach http://scorpionship.abarth.com.

Členovia klubu The Scorpionship získajú prístup k sérii zaujímavých výhod, propagačným ponukám a pretekárskym príležitostiam a chýbať nebudú samozrejme ani pozvania na stretnutie priaznivcov značky Abarth.

 

V expozícii rally parku Fermi v Campofelice di Roccella bude vystavený Abarth 124 spider Rally. Skúsenosti pretekárskeho tímu Abarth vydláždili tomuto koncentrátu rýdzej energie a výkonu cestu pre návrat do najslávnejších a najnáročnejších rally. Štyridsať rokov po svojom poslednom oficiálnom závode Rally Monte Carlo v roku 1976 sa Abarth 124 rally vracia s rovnakou filozofiou: otestovať technické riešenia cestných vozidiel v extrémnych podmienkach, a zaručiť tak všetkým zákazníkom značky Abarth vynikajúci výkon a maximálnu spoľahlivosť. Jeho kapota ukrýva dvojvačkový priamovstrekový a preplňovaný motor 1800 cm3, ktorý vďaka rôznym voliteľným mapám vstrekovania ponúka výkon až 300 k pri 6500 ot./min a optimálnu krivku krútiaceho momentu, čo je kľúčová vlastnosť pre riadenie pod plynom a zrýchlenie v drifte. Výkon je dychberúci. Zrýchlenie je úchvatné a sprevádzané plným zvukom. Projekt bol vyvíjaný s cieľom zabezpečiť spoľahlivosť a výkon aj v extrémnych podmienkach typických pre rally, teda na snehu, v prachu, na šotoline, vode a v teple. Aj samotný pohon bol navrhnutý pre dosiahnutie maximálnej výkonnosti. Motor je spojený s rýchlou sekvenčnou šesťstupňovou prevodovkou s radením páčkami pod volantom a trakciou zabezpečovanou mechanickým samozverným diferenciálom.

 

Fiat

Tím skupiny FCA na prestížnej spomienkovej akcii doplní tiež značka Fiat, ktorá privezie model 124 Sport Spider (1970), ktorý sa zúčastní pretekov Targa Florio Classic. Vozidlo predstavené v roku 1966 predstavovalo evolúciu sedanu Fiat 124 vo verzii spider. Jednalo sa o športové vozidlo, ktoré si zamilovali všetci už na prvý pohľad, tiež vďaka úspešnému dizajnu od štúdia Pininfarina, a ktorý v 60. rokoch dosahoval významných športových výsledkov. Fiat 124 Spider je vybavený päťstupňovou manuálnou prevodovkou, dvouvačkovým motorom o objeme 1438 cm3 a kotúčovými brzdami na všetkých kolesách. Aj Američania si rýchlo obľúbili proporcie a nezameniteľný taliansky štýl Fiatu 124 Spider ako aj jeho nepremokavú plátennú strechu, ktorá bola ľahko a rýchlo obsluhovateľná priamo zo sedadla vodiča. V rokoch 1966 až 1985 bolo vyrobených cez 200 000 vozidiel, pričom viac ako tri štvrtiny z nich skončili za Atlantikom.

 

Pripojí sa tiež nástupca Fiatu 124 Spider, ktorý sa vyznačuje špičkovým dizajnom s prvkami klasiky a bez straty podstaty pôvodného vozidla. Nový model, ktorý vzdáva hold kultovému Fiatu 124 Spider, prináša klasický štýl a výkon v novej generácii. Nový Fiat 124 Spider je vybavený spoľahlivým preplňovaným štvorvalcom 1.4 s technológiou MultiAir, ktorý poskytuje výkon 140 k a krútiaci moment 240 Nm a je ponúkaný s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

 

Premiéru na Targa Florio budú mať dva modely Doblò značky Fiat Professional, ktoré sa predstavia ako mobilná dielňa. Vozidlá budú obsluhovať kolekciu historických vozidiel počas podujatí v rôznych krajinách. Táto kvalitná podpora je od tohto roka ponúkaná novo zriadenou sekciou FCA Heritage, ktorá ma na starosti koordináciu historického motoristického športu skupiny. Názov Heritage, čiže dedičstvo bol zvolený zámerne. Symbolizuje totiž hodnotu historických a kultúrnych pamiatok, ktoré sú prínosom nielen pre skupinu FCA, ale aj pre celú krajinu.

 

 

Turín, 4. mája 2016

 

najnovšie videá

rozšírené vyhľadávanie

Vyhladávanie...

Od
Pre
Vyhladávanie

Súvisiace obrázky


Príložit súbor